perjantaina, marraskuuta 04, 2005

Jouluhaaveita

Ihastuttavaa, uusin Kotivinkin Joulu-lehti löytyi viikolla postilaatikosta. Tämä lehti on jo monta vuotta saanut minut haaveilemaan joulusta, sen tunnelmasta ja koristeista. Joulu on ehdottomasti lempijuhlani. Nytkin tekisi mieli alkaa kaivella koristeita esille ja tehdä uusia, eikä yhtään tunnu liian aikaiselta. Kangassydämiä ristipisto- tai nappikoristeella, joulupalloja jne... Jospa saisin miehen houkuteltua että voitaisi ulos virittää havuköynnös valoineen, onhan jo pyhäinpäivä.
lehdet
CrossStitch Favourites lehti löytyi Anttilasta ja pakkohan se oli ostaa kun ohjeina oli pari FlowerFairyä ja muitakin kivoja malleja. Tässä kohdassa ei ehkä kannattaisi muistaa että edellinen Favourites lehti tuli ostettua pari vuotta sitten ja vasta yksi työ siinä olevista ihanista malleista on tehty... No, onhan tässä ihmisellä aikaa vielä tehdä näitä, toivottavasti.

Kummityttärellemme lähtevät syntymäpäivälahjaksi nämä säärystimet.
saarostimet
Ohje: omasta päästä
Lanka: Novita Isoveli, 100 g
Puikot: 5,5 mm

Kävin eilen Joen Langassa hakemassa taas yhteen ideaan tarpeita, kankaita tällä kertaa. Samalla reissulla hipelöin lankojakin (tietenkin) ja kaupassa päätin että teenpä minäkin BB-pipon.
bb-myssy
Ohje: Lauran blogista
Lanka: Gedifra Fashion Trend Stripe (51% villaa, 49 polyakr.), 40 g
Puikot: 5 mm
Tätä lankaa olen jo pitkää halunnut ostaa ja kokeilla, tää pipo oli just hyvä kokeilukohde. Voi kyllä olla että mä en tuota pipoa saa käyttää, kun taisi tuo mun neitini siihen ihastua. Lanka oli oikein kivaa neuloa, välillä vähän jakautui. Tästä langasta voisi edelleen jatkaa haaveilemista, yksi pusero olisi kiikarissa...

Ja asiasta kolmanteen, on se kumma miten työt onnistuu ahdistamaan ihmistä. Olen kyllä todennut että mitä enemmän työt mua kiukuttaa, sen enemmän inspiraatiota käsitöihin tulee. Tälläkin viikolla olen jo kehitellyt vaikka kuinka monta juttua jotka syntyisivät noista varastossa olevista langoista (huomaatteko, onkohan jotain järkevöitymistä tapahtumassa kun en heti suunnittele uusien lankojen ostoa), nyt pitäisi vaan enää kehitellä sitä aikaa. Toisaalta, mikäpä kiire tässä on.

Lainasin kirjastosta toissa päivänä kirjan Hullu työtä tekee, kun pitäisi jotenkin osata jäsentää työntekoani. Tästä kyllä huomaa että mä oon vanhentunut, sillä ikinä ennen ei mua tälläiset "syvemmän ajattelun" kirjat ole kiinnostaneet. Aiemmin sitä on vaan porskutettu eteenpäin minkä on ehtinyt sen suuremmin pohtimatta. Kai tää ihan tervettä on, nimittäin se että välillä pohtii mihin oma elämä vie ja mihin sen haluaisi vievän.

4 kommenttia:

  1. Minä kanssa sorruin ostamaan tuon ristipistolehden huolimatta siitä etten niitä taas pitkään aikaan ole tehnyt. Oli niin ihanan näköisiä malleja!

    VastaaPoista
  2. Kyllä noita valoja jo yllättävän paljon näkyy Joensuun illassa, että siitä vaan valoja virittämään. Ja sitä paitsi sehän vain valostuttaa tätä pimeää syksyä. Minä en vielä pääs valoja virittelemään. Ensin pitäisi tehdä se hässäkkä johon ne virittää... Miksihän niitä nimitetään jouluvaloiksi? Jotkut ihmiset kun hikeentyy joulu sanasta ihan kokonaan...

    VastaaPoista
  3. Tosi upean näköinen lanka pipossa! Alkoi tehdä itsekin mieli...

    VastaaPoista
  4. Minulla on sama juttu - mitä enemmän työt ahdistaa, sen enemmän tekee mieli tehdä käsitöitä, puutarhahommia, leipoa... mitä tahansa konkreettista ja missä saa omin käsin jotain näkyvää aikaiseksi.
    Vai kukkakeijumalleja, minun pitää käydä ostamassa tuo ristipistolehti :-) Blogit ovat vaarallisia, ne voivat lisätä kulutustasi...
    Tanja

    VastaaPoista